Klantenservice / FAQ

.

1 OPENINGSTIJDEN
1.1 Wanneer zijn jullie open?
Dag Winkeltijden Webshop uitleveren
Maandag Gesloten Dinsdag
Dinsdag 10:00 - 18:00  
Woensdag 10:00 - 18:00 Voor 16:00 besteld
Donderdag 10:00 - 18:00      dezelfde dag
Vrijdag 10:00 - 20:00        verzonden
Zaterdag 10:00 - 17:00  
Zondag 13:00 - 17:00 Dinsdag

 

2 RETOURNEREN
2.1 Hoe retourneer of ruil ik mijn bestelling?

> Stap 1 - Retour/ruilen aanmelden
Het aanmelden van een retour dien je binnen 7 werkdagen te doen middels ons retourformulier. Download via onze website www.ratatouille.nl het retourformulier. Dit vind je onder het kopje Verzenden & retourneren. Vul het retournummerformulier in en stuur dit per mail naar [email protected] Wil je een product ruilen voor een andere maat? Vermeld dit dan ook in je retouraanmelding. Wij zullen het product voor je reserveren mits er voorraad is en bij ontvangst van retour opnieuw toesturen.

 

> Stap 2 - Retour opsturen
Wil je je bestelling retourneren, stuur je item(s) binnen 14 dagen na ontvangst op eigen kosten in originele verpakking met de aankoopbon naar:
Boutique Ratatouille
Kapelstraat 79
5591 HD Heeze

 

> Stap 3 - Creditnota
Als het product aan onze voorwaarden voldoet zullen wij overgaan op terugbetaling van het aankoopbedrag. Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen en deze per mail is goedgekeurd zorgen wij dat je binnen 14 werkdagen een creditnota ontvangt en dat het geld terug wordt gestort op de rekening waarmee is betaald.

 

2.2 Wat zijn de retourvoorwaarden?
  • Het artikel dient binnen 7 dagen na ontvangst per mail door middel van het retourformulier te worden aangemeld.
  • Het artikel dient binnen 14 dagen na ontvangst retour bij ons te zijn binnengekomen
  • De artikelen moeten in originele staat en/of verpakking inclusief tag verkeren
    De artikelen mogen niet zijn gedragen/gebruikt
  • Wij nemen artikelen met make-up vlekken niet retour
  • Slips & badkleding mogen niet retour (om hygiënische redenen)
  • Sieraden mogen niet retour (om hygiënische redenen)
  • Sale artikelen mogen niet retour

 

2.3 Mijn retour voldoet niet aan de voorwaarden, wat moet ik doen?

Helaas kunnen wij deze producten die niet aan onze voorwaarden voldoen niet meer retour aannemen.

 

2.4 Kan ik mijn bestelling retourneren in de winkel?

Ja natuurlijk! Je mag je bestelling retourneren in de winkel. Wanneer je je retourformulier indient kruis je aan dat je de bestelling wil retourneren in de winkel. Wij zorgen er in de winkel voor dat je retourzending uiteindelijk bij ons in de webshop terecht komt, zodat wij deze kunnen verwerken. Let op: via de winkel ontvang je echter niet je geld terug, het terugbetaal proces zal langer duren dan dat je je zending direct naar ons terugstuurt.

 

2.5 Mijn product is beschadigd/ontbreekt/verkeerd geleverd, wat moet ik doen?

Wat ontzettend vervelend! Maak hier gelijk een melding van door een e-mail te sturen naar [email protected] Vermeld hierin je ordernummer, de productnaam en stuur een foto van je klacht mee. Onze klantenservice onderzoekt graag het probleem en probeert zo snel mogelijk met een passende oplossing te komen.

 

2.6 Ik heb een verkeerd bedrag teruggestort gekregen, wat moet ik doen?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Stuur een e-mail naar [email protected] en wij zullen direct uitzoeken wat er mis is gegaan. Vergeet niet je ordernummer mee te sturen!

 

2.7 Wat zijn de garantievoorwaarden en het garantietermijn?

Ratatouille hanteert een garantietermijn tot 30 dagen na ontvangst van het product.
De onderstaande klachten vallen niet binnen de garantie:

  • Uitzonderlijke slijtage
  • Beschadiging door nalatigheid of door het niet houden aan de wasvoorschriften
    Batterijen
  • Water, val of stootslijtage
  • Verkleuring van sieraden
  • Allergische reactie op stoffen en materiaal van sieraden

 

2.8 Wat zijn de kosten voor retourneren?

Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de verzendmethode die je kiest, de reguliere pakketpost van PostNL is € 6,95. Zonder bewijs van verzending met Track & Trace code worden zoekgeraakte retouren niet terugbetaald.

 

2.9 Kan ik mijn bestelde artikel omruilen voor een ander artikel?

Bestelde artikelen kunnen helaas niet worden omgeruild voor een ander artikel.
Wil je toch graag een ander artikel ontvangen, dan raden we je aan om jouw aankoop retour te sturen. Wanneer jouw retour voldoet aan de voorwaarden, zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag. Je kunt voor het artikel dat je wilt ontvangen zelf een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop.

 

2.10 Ik heb een allergische reactie gekregen op het materiaal van de bestelde sieraden, kan ik deze retourneren?

Wat vervelend! In verband met hygiëne kunnen wij sieraden helaas niet retour aannemen. Ratatouille stelt zich niet verantwoordelijk voor eventuele allergische reacties op de bestelde sieraden.

3 PRODUCTEN
3.1 Mijn maat is uitverkocht, komt deze nog terug op voorraad?

Hè wat jammer, je grijpt net mis! Wij doen ons uiterste best om uitverkochte producten en maten zo snel mogelijk weer aan te vullen, helaas is dit niet altijd mogelijk. Als een product terug op voorraad komt laten wij dit altijd weten via een email en social media kanalen.

 

3.2 Ik heb een vraag over hoe het product valt?

Als iets anders valt normaal dan vermelden wij dit bij het artikel op de site. Je vindt hier de pasvorm, afmetingen en extra informatie terug. Specifieke informatie nodig? Stuur ons een mailtje via [email protected]

 

4 VERZENDING
4.1 Naar welke landen versturen jullie en wat zijn de verzendkosten?
COUNTRY SHIPPING COSTS DELIVERY TIME
The Netherlands € 6,75 / Free shipping above €100,- 1-2 business days
Belgium € 13,- / Free shipping above €100,- 2-3 business days

 

4.2 Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De gemiddelde levertijd bedraagt 1 werkdag. Wij doen uiteraard ons best je bestelling zo snel mogelijk te versturen. Op werkdagen voor 16:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden, na 16:00 uur besteld is volgende werkdag verzonden. Bestellingen op zaterdag en zondag worden maandag verzonden.

 

4.3 Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling wordt verzonden vanuit ons distributiecentrum ontvang je een verzendbevestiging met hierin de track and trace code van jouw bestelling. Zodra je bestelling is meegegaan met de postbezorger kun je hem volgen.

 

4.4 Ik ben bij levering van mijn bestelling niet thuis, wat moet ik doen?

Geen probleem! De bezorger doet een briefje in je brievenbus en laat hierop weten wat de te nemen stappen zijn.

 

4.5 Ik wil mijn pakket afhalen in de winkel, is dat mogelijk?

Dat kan! Vink bij het afrekenen op de webshop de optie “afhalen” aan. Je dient de bestelling wel op de webshop af te rekenen. Zodra je order is afgerekend wordt hij dezelfde dag nog klaargelegd in de winkel en kun je hem de volgende dag dat de winkel open is afhalen.

5 BETALEN
5.1 Welke betaalmethodes bieden jullie?

Bij Ratatouille kun je op de volgende manieren betalen:

  • iDEAL
  • Mastercard
  • Visa
  • American Express
  • BankContact / Mr Cash

6 BESTELLEN
6.1 Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen?

1. Shoppen | Plaats alle gewenste producten in je winkelmandje. Ga vervolgens naar je SHOPPING BAG.
2. Shopping bag | Controleer je bestelling of alles klopt. Klik vervolgens op BESTELLING AFRONDEN.
3. Gegevens | Vul hier je persoonlijke gegevens in en klik op KIES VERZENDMETHODE.
4. Verzendmethode | Vink hier jouw verzendmethode aan en klik vervolgens op KIES BETAALMETHODE.
5. Betaalmethode | Kies hier welke betaalmethode je wenst te gebruiken en klik vervolgens op AFREKENEN.

Je ontvangt zodra de betaling is voldaan een orderbevestiging in je mailbox. Zodra we je bestelling gereed aan het maken zijn ontvang je ook een verzendbevestiging. Hierin staat de track and trace code om jouw pakketje te kunnen volgen.

 

6.2 Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat moet ik doen?

Als het bedrag wel van je rekening is afgeschreven kan het zo zijn dat de e-mail in je spambox terecht is gekomen. Check dit altijd eerst! Mocht je hem daar ook niet kunnen vinden dan zoeken wij het graag voor je uit. Stuur een e-mail met printscreen van je betaling naar [email protected]

 

6.3 Ik heb een verkeerd adres ingevuld, wil mijn bestelling annuleren of veranderen, wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar [email protected] met je ordernummer en vraag. Als je bestelling nog niet aan de postbezorger mee is gegeven dan kunnen wij kijken wat we kunnen doen. Is je pakketje al meegenomen dan kunnen wij deze zending helaas niet meer tegenhouden. Bij een verkeerd ingevuld adres wachten wij tot je bestelling retour is gekomen. Wij zullen dan je adres aanpassen en opnieuw versturen.

 

6.4 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Je kunt je wachtwoord opnieuw aanvragen door te klikken op registreer / login rechtsboven van de pagina. Midden onder vind je het tabje wachtwoord vergeten? Vul je email-adres in en klik op verstuur. Er wordt een nieuw wachtwoord verstuurd naar het door jouw gebruikte mailadres.